YEEEEES

Då har startnummer 9951 lyckats ta sig runt stockholm marathon på 4:23...

första milen på 55 andra på 58 tredje på 1:03 och sista milen på 1:13... mycket gåspringa för jag hade såinnihelskotta med kramp i rumpisen :)

Det var riktigt hett och 27grader vid starten så jag har nog aldrig druckit så mycket vatten/sportdryck i hela mitt liv

Mår oförskämt bra änsålänge !!!

Tusen tack S o J för uppbackningen, jag tror att jag var lite social på vägen hem ;)

Nästa gång ska jag fanemej under fyra ..hihi... Nu väntar stockholm halvmarathon i september och sedan årets höjdpungt Höstmilen i Åby :)

tjingelingon

ps1.   Tusen tack alla ni vänner som stöttat mej och Puss min älskade för ditt stöd !!!

ps2. Änmäld till GBG varvet 2009 och funderar på att köra Sthlm 2009 :)

feeling hot hot hot

Imorrn bär det av med satu och jonte till storstaden, tusen tack för att ni ställer upp !!!

Tack för alla värmande lycka till !!! Värmen kanske jag inte direkt behöver men omtanken att det finns några som håller tummarna i bakgrunden kanske kan få mej att pressa det där lilla extra :)

Live-resultat på Intenet
resultat.marathon.se startnummer 9951

Nu har det pastaproppats vattendruckits och idag handlade jag en keps för att slippa bli mera snurrig i knoppen än vanligt


how har can it be ?! ;)

Målet inte snabbare än 04:00:00, allt under det är en förlust ;)

Grönt

image127

är skönt...

tänkte plåga er med all träning jag pressat mej med denna vecka men avstår ;)

Stockholm marathon är mitt fokus just nu och jag är laddad från topp till tå !

Dock kvarstår lite krångel på vägen såsom hur jag ska ta mej hem och även dit på lördag men det löser sig... Vill helst inte köra hem efter att ha slitit i fyra fem timmar :)

Nu ska det grillas och mumsas en stund sedan lite inline, bara för att bli av med överskottsenergi ;)

ha en skön söndag

DJ, Take Me Away




så underbart bra låt !!!!

Får följa med mej till stockholmo :)

Denna vecka har varit hård och rättvis för en otränad ;)

I tisdags varvades hästhoppning med en timmes intervallträning och idag körde jag uppvärmning 1,5km sedan 5km max och 10* över järnvägen för att få lite brant backe och avslutade med 3km nedjogg. Totalt 11km på 55minuter och därefter mot en god drink och grill

Ha det bäst

ps... är det bara jag sm tycker den är lik The Prodigy - Out Of Space ;)

Goa glada Göteborgsvarvet

image126

Äntligen, som jag hade väntat :)

På fredagen bar det iväg mot Göteborg och hotell Opalen för att insomna atmosfären i den Goa staden sydväst.

Lördag (tidigt i mina sinnen)

Hotellfrulle och här sparades inte på mättnadsgraden :)

Efter att ha slöat en bra stund begav vi oss med 8:an mot slottsskogen för att hämta ut nummerlappar och allt annat som man skulle ha :)

Efter ett ständigt av och påklädande bestämde jag mej för att långa tights och en långärmad passade bra i blåsten. Hittade en tysk polare som jag fick en hel del tips av och vi slog följe mot startgrupp 11. Startnummer 37643 innebär att eliten redan passerat mål och hunnit med första biran innan jag ens startat...

helt plötsligt var det bara minuter kvar till start och jag hade tagit mej längst fram i startgruppen och hade således 2999 bakom mej i min startgrupp...

Ta det lungt i början tänkte jag för mej själv och när starten gick var det som bortblåst att starta lungt... Första km gick på runt fyra minuter och efter fem km då insåg jag att i det hör tempot skulle jag komma runt på under 1:40 och det är för fort för mej och de förberedelser jag har haft så jag tog det lungt vid älvsborgsbron och saktade ner till 5:10 tempo.

Givetvis kom kramp i magen som ett brev på posten och sportdryck gjorde det ju inte lättare men men men... det var bara att bita ihop :)

Lindholmen rätt trist trång och varmt och sedan fick man bita ihop för att ta sig över den nästan 40m höga Götaälvsbron... från nordstan via avenyn och upp mot Götaplatsen var rena njutningen då det var supermycket folk, det gav lite exra energi som behövdes de sista tre km tillbaka mot slottsskogsvallen och jag tog nog ett par placeringar på den sista spurten ...hihi

Väl imål, kooooma och hunger

Mål: under 2:00:00
Tid: 1:50:51

Det ger mej iallafall chans att få starta längre fram nästa år och då ska det springas under 1:40

Nu väntar Stockholm marathon den 31maj och benen, kroppen, hjärnan säger lägg ner... men men... hur svårt kan det vara att springa ett varv till ;) 42km är ju inte sååå lååååååångt eller ;)

Mål: att klara, sekundärt mål 6minuter/km dvs 4:12


Kvällen firades i Lerum hos släkten med fantastisk mat och glatt sällskap (några lite seegare ;)


tack alla goa göteborgare som med outtröttlig energi hejade fram oss som sprang !

Lite riddarspel

image125

Grymt vackra hästar och ruggigt bra ryttare :)

Att sedan solen lyste med sin närvaro gjorde det hela till en kalasdag

tjingelingon

Grrrrr

image124

Hårdträningen sätter sina spår... Ridning, inline och långdistanslopp i samband med salladsdeff och fastandemageträning... Dock faller kilona och kondisen ökar men idag fick jag ge upp efter en timmes löpning i solen... phuuu... lite kräftbakdelssalladslunch är ingen springkost direkt ;)

nu ska det handlas rom på bolaget och Caipirinha avnjutas i vänners sällskap :)

Imorrn lite medeltid i östergötland och säkerligen åker kameran med...


grrr och mmmmrrrrrr

KBV 501

image122

image123

Idag var det cermoni och mottagande av Kustbevakningens nya flaggskepp KBV 501 , världens modernaste övervakningsflygplan i Nyköping.

KBV 501 är ett av världens mest avancerade havsövervakningsplan, och kommer att bli ett effektivt redskap för samhällets kamp för en bättre havsmiljö.

Riktigt kul att få vara på plats och beundra skönheten

Paper work, can´t live with it ;)

image121

Just don't like getting travel expenses reports organized and registered into the inflexible system we have at work... It's a must but it's getting on my nerves!

Travel = fun, Spending = fun, report = not fun ;)

:)


De trivs ihop

image120

PS jobbet har väl en del att önska men ville bara visa hur Siri och Tindra verklien trivs ihop :) Siri har fått ny livsenergi och trots sina modiga 13år så är det bus och spratt i benen igen !!!

GBG I´m ready

image119

Efter en hård vinter med bristande träningsmöjligheter och mycket utlandsresande har formen sakta återkommit under ett par veckors hårt slit. Igår var det dags för sista långloppet innan GBG halvmaran den 17:e... 21km genomleds och jag var nära att ge upp säkert tio gånger men använde mej av några enkla mentala knep och bet ihop trots att km tiderna gick stadigt uppåt, snittade på 5:21 /km vilket är över förväntan just nu !!!

En månad kvar till sthlm marathon och det blir en utmaning att klara av då man springer två varv a 21km... Psyket får jobba på lite extra nu framöver ;)

sötnos

image118

sötnos nattisnarki på dej :)

Tiger bada

image117

Tiger bada...

Vad är detta för ticks våran lilla Tindris börjat med ?

Efter att ha apporterat ett tag ska de små liven dränkas i vattenskålen eller är det simtest ?

Tigern blev iallafall sur över att få bada ;)

RSS 2.0