españa

image112
Snyggare än såhär blir man inte ens i stark sol :)


image111
Cafe con leche (basdryck:)


image113

Seafoooooood mmmumsi

image114
Förutom razor shells så är detta min favvo :)


image115
Svenskan var sådär ;)


image116
Bye bye


Trafik, trafik, kaffe, ambulanser, högljudda spanjacker och spanjackskor, bara bröst, bad, sol, skaldjur, rivningshus, trafikkaos, mat, kaffe, vin, mat, vespor, trafik, kaffe, sola, gå , gå, konstiga parker, ostrukturerade byggen, rökare, rökare, gå, trafik, kaffe, skaldjur, springa, springa, ambulanse och lite organiserat kaos :)

äntligen vikingstad och hasta la vista Barcelona ;)


Gott hopp

image109

Nu äntligen hemma efter tredje svängen i år till landet i söder.

Kissemjau frisk och pigg efter operationen så det ser lovande ut inför semesterresan till barca nu på söndag :)

Lite småseg efter en ett dygns hemresa kapstaden - johannseburg - frankfurt - köpenhamn - linköping

Idag var det extrakontroll i frankfurt (halv sex eller om klockan var sec på morgonen :( ) och knarkvovven var på besök i linköping, tror det är första gången jag sett tullen där på ett par år

nu zzzzzzzzzzz... mer bilder kommer, lovar


Life in Africa

Med blandade känslor är man här för tredje gången i år... Krasslig familj och lille missy som fick opereras nu när jag var borta gör det svårt att njuta av Kapstaden som  jag denna gång fick förmånen att resa till...

Hursom, efter två dagar i Centurion (mellan Johannesburg och Pretoria) bar det i fredags iväg till Kapstaden och ett mera fritt liv. Tänka sig, här kan man gå ut efter solens nedgång, springa, här finns taxi och här finns det havsnivå vilket känns skönt för en löpare som mej (johannesberg ligger på 12-1500m vilket känns:)
'
'Igår var det vinprovning för hela slanten och duktiga jag pressade i solnedgången 15km i löparpjucksen efter en dags pimplande i stellenboch.,Idag taffelberget (table mountain) och vi hade tur som fick åka upp... Sista turen upp gick 1030 pga blåst och dimma uppe på toppen 1065möh. Väl uppe frös även en nordbo som jag med vindjacka så vi gav oss ner med turen redan efter redan efter en timme (vilket var sista :)

Väl nere var det varmt och soligt så jag kännde för att vandra upp en bit på berget :) Mina svarta ecco lågskor begav sig uppemot 800m där vi avnjöt skön sol och svindlande vyer över Kapstaden och, lejonberget och Robben Island... Känns såhär i efterhand att lite dimma bara var bra eftersom vi aldrig gett oss upp annars

Ecco svarta lågskor funkar faktiskt finfint men mina lårmuskler skakade av utmattning efter det hårda passet så 7km löpning fick bli den uppomjukande avslutningen på dagens träning.
'
Sedan var det dags för min Syd Afrika special Sniglar i vitlök och 300Gr oxfile med lite rötjut

imorrn godahoppsudden och simonstown

ps1... solen  går motsols här vilket förvirrar massor

ps2. idag solnedgång och månuppgång samtidigt, helt underbart :)


må bäst

image107

My Miss

image106

My miss har varit lite sjukig idag men verkar återhämtat sig :)

Dock gillar hon inte blirren som jag fick tebax idag

Kommer sakna missimjauis när jag åker bort ... hon är bara för underbar och vet precis hur man ska charma en sådan som mej... hihi

En vanlig onsdag-Torsdag

Klockan ringde 0500 och liket gick upp mot nya äventyr :)

Taxin kom redan 0520 och det bar iväg mot Linköpings flygplats.

Linköping har nu blivit berikad med en lite större flygplats och det va första gången jag fick se hur den nya teminalen såg ut. 0745 i Köpenhamn efter förseningar i vanlig ordning, kom på att det var väldigt länge sedan jag gick av i Kastrup så det blev en ny upplevelse att hitta rätta vägen. Vidare med taxi i en timme för en timmes möte och sedan taxi till tågstationen. Ett snabbt besök på danska varianten av pressbyrån och dagens lunch införskaffades. Tåg till Århus och möte mellan 15-16. En Burgare på Burger King och Tåg tillbaka och en himla massa stopp påvägen. Lyckades streama sista perioden på mobil.sr.se och samtliga i tågkupen tittade snett på oss...hihi

Tillbaka på hotellet 2300 och ett par öl senare var det dags att brottas med kudden...

zzzzzzzzzzzz... sen hotellfrukost eftersom flyget hem gick 1035

jobba jobba jooooba 40 telefonsamtal, telefonkonf, möte möte en massa måstemail och panik hem tellifånsamtal tills batteriet dog.

Städa, fixa avloppet handla lite mat och ytterligare lite telli tills batteriet tog slut.

Hittade fem miljarder anledningar till att inte springa så jag begav mej ut vid 21 hugget på en timmes löpning i ensamhetens mörker.

Gud så j-vla sköööönt... En timmes TV, sen kvällsmat och nu Dusch och zzzzzzzzzzzzzzzz


Att enkla vardagar kan gå så fort och vara så roliga :)

Imorrn är det en vanlig enkel fredag ;)

Fy f-n vad jag är bra :)

Stallet och hoppning på schemat mellan 19-20, gick helt suvve , sådär bra som det kan kännas då nästan allt bara sitter rätt !   Sedan iväg hem impregnerinsspray på löparstället och ut i snöblandat regn +3 med pannlampa, reflexväst och ett strålande tålamod. 13km senare är jag sådär nöjd...så hela kroppen bara leeer :)

Imorrn kommer taxiuslingen 0530 för färd till flygplatsen och en tripp till Danmark.

Nu ska det kylbalsameras på benen och bara slööööa ;)


tjingeling

Ge mej kol sommar och medvind ;)

image105

Så kan även jag vara osimultan och bränna kött ;)

Da Flow

image104

Da Flow on tha Floor...

Grymt bra helt enkelt... I mitt nästa liv ska jag bannemej lära mej några moves ;)

Bära eller brista

image102


Nuså är det bara fullt ös och hoppas att det håller...

17 Maj är farligt nära och formen farligt långt borta...

Nu ska ni få se lite mindre av mej då jag ska göra mej av med barlasterna rån USA och Sydafrika ;)

Idag 21km på lugna 1:51 men det var på ren viljestyrka och jag har hittat ett mantra som gör mej riktigt irriterad och som får mej att omvandla edn energin till rörelseenergi...hihi

Tänk vad lite ilska kan vara bra om det omvandlas :)

Nu är det bara att öka och försöka hitta någonstans att springa på i Sydafrika och I Spanien samt en balans mellan njutning och härdning ;)

Lycka till och bra kämpat

Snart sitter man där igen

image101

Iår blir det miljöindex minus rejält för mej...

Nu ska snart Sydafrika återses igen och därefter en välförtjänt vecka i Barcelona med min älskling :)

Tur att man inte lider av flygrädsla ... Det är en förmån att kunna få resa iväg lite då och då till olika platser runtom i världen och lära känna nya kulturer och nya människor. Man får en annan syn på livet och de lyxproblem man själv har känns betydligt enklare att lösa :)

Idag är det full fart, efter morgonen i stallet blir det trädgårdsskötsel och sedan lite Kung-Fu uppvisning (dock inte av mej... hihi;)

Svenska grillpremiären avklarad och innehöll som vanligt regn, rusk och kyla.

Ha en bra dag på er, nu ska det beredas vår i trädgården!

Just another photo and another text ;)


image100

When the rain is pouring down
And my heart is hurting
You will always be around
This I know for certain

No one, no one, no one
Can get in the way of what I'm feeling
No one, no one, no one
Can get in the way of what I feel for you, you, you
Can get in the way of what I feel for you


en förjävla bra text helt enkelt :)

Dreams to survive

image99

Dreams to survive
Dreams make a wish come true, oooh
Keep your dreams alive
Dream... dream on
Your dream will come alive


Nu har jag pussats och gooosat en stund med min blåögda ögonsten...

puss på dej Tindris

RSS 2.0