When Lion Speaks

image78

Turist smakar trist

image76

Kom kissen kom.. hur farligt kan det vara ;)

Hur farligt kan det vara :)

image75

Var d
et klappa endast på huvudet eller klappa inte på huvudet... Inte såvärst kelig men oss lejon emellan :)

Äntligen hemma efter 1000 mil flyg och start igår morse med bil till Makhado->Johannesburg->Zürich->Köpenhamn->Malmö->Linköping och hem till byn

sommarvärme

efter 29 timmars resande befinner jag mej nu i norra delen av sydafrika. ölen är iskall och nu vid halv tio är det cirkus 22grader varmt och det enda som bryter fullmånens tystnad är några insekter i fjärran.

här skulle jag trivas ett tag om nu inte familjen vore 1000mil härifrån.

imorrn blir det löppass i det vilda.


nattinatti

Älskar dej med Fru

image74

Jag hjärtar dej med underbara !

Värme :)

image72

image73

ut söndag hem lördag kväll :)


Ser ut att bli balsam för frusna leder

Krügerparken , lets go Canon ;)

ååååååh vad jag är -------------

image71

Trött hungrig och vill inte ha en massa mail att ta ställning till ... Nae nu får det vara nog för idag ! Mat mat mat och inget fulgodis :)

Jag älskar dej

image69


I'll protect you from the hooded claw
Keep the vampires from your door

Feels like fire
I'm so in love with you
Dreams are like angels
They keep bad at bay-bad at bay
Love is the light
Scaring darkness away-yeah

I'm so in love with you
Purge the soul
Make love your goal

*the power of love
A force from above
Cleaning my soul
Flame on burn desire
Love with tongues of fire
Purge the soul
Make love your goal


Min älskade ! Vi ses om en stund :)

Räkor eller övervakaren

image66

Vänd aldrig ryggen till nyskalade räkor :)


image67
oooops... blott en sekund blickade jag bort och något känns misstänksamt ;)

iiiih

image65

Lite snack med farsorna i stallet idag när rasmus red sin lektion. Det avhandlades både Italiensk mentalitet och skillnaden norr söder i Italien samt DDR Sverige och lite annat spännande grabbigt ;)

Nu ska det fotas på en högre nivå men vännen min ;)

Tjingelingon


ps... varför ska det vara så mörkt i ett stall så att knappt ISO 1600 funkar med en 2.8glugg ??

min jättebra chefs chef

image64

Helt rätt Brasse !!!

En hylling till ledarskapet när det är som bäst !!

keep up !

/K

This is how it works

image63

This is how it works
You're young until you're not
You love until you don't
You try until you can't
You laugh until you cry
You cry until you laugh
And everyone must breathe
Until their dying breath

No, this is how it works
You peer inside yourself
You take the things you like
And try to love the things you took
And then you take that love you made
And stick it into some
Someone else's heart
Pumping someone else's blood
And walking arm in arm
You hope it don't get harmed
But even if it does
You'll just do it all again


Regina Spektor - On The Radio -

Hoppträning

image62
Linköping Fälttävlan i Valla med ett maffigt 300 f/4 IS :)



Dåså var det riddax igen och hoppning :) Hur kul är det inte !?!?

Rappestadstallet bara låg och väntade med en skitig häst och hoppning på programmet.
Efter ett evigt ryttande fylldes kroppen med adrenalin under uppvärmningen. Jag bara älskar hästhoppning!

Iallafall så var det hoppade vi i serrpentinbågarna med olika svårhetsgrad och lite olika höjder, riktigt kul och svettigt värre :)

För er som inte kanridvägar så plugga gärna på via denna länk - - gnäääääggg

http://www.bassen.se/ridvagar/ridvagar-00.htm

brrrr

image61

minns än idag hur kallt det var efter det här snödyket och hur brännande hett det var att hoppa i den vedeldsuppvärmda tunnan :) Lite som denna vinter, antingen svinkallt eller vårvarmt

(det är jag i snöna alltså, inga birmor som min lilla söta fru tyckte sig se ;)

nattsi

Värme ---> Give it to mee

image60

Kalla den änglamarken eller himlajorden om du vill,
jorden vi ärvde och lunden den gröna.
Vildrosor och blåklockor och lindblommor och kamomill
låt dem få leva, de är ju så sköna.


- - - - - -

Längtar till lite värme och ljusa kvällar !!!

Dagens I-landsproblem

Du gillar inte doften på det nya rengöringsmedlet som städarna använt på kontorets toalett.


image59

nog så med det ! Det har fotofikats idag och vi kom fram till att det var Semlaafton
, Jenny hade en lång förklaring som vi tyckte lät jättebra (men hängde med till Skottdagen sen var jag lost ;)

Nu har det skrattats och babblats och det känndes skönt med några tappra jämlikar :)

Dagens bästa måste varit Vampyren och blixtfoto (jag skrattar mej fortfarande lite harmynt) eller historien om en tjej, vi kan kalla henne Jenny, men hon har inget med tjejen i filmen att göra - - - Hon skulle eller ska på ett tystnadsläger hos några schyssta banjonunnor norröver i ulandet england. Där skall hon vara tyst i två veckor (minst) med undantag för de 45 minuter dagligen hon har till samtal med gud :) Eller var det så att jag fick något bakat kring foten, sedan var det visst lite snack om bilnycklar och bal på slottet!

Tiden rinner iväg när man har superkuligt !

på återseende och kväller !

mmmumsimat

image58

Thai Paneng och lite extra grön chilli och lite jordnötssås och lite extra mycket annanas, kan det bli enkalre och smarrigare :)

Nu har det thaikäkats i dagarna två så måndag blir det nog that coconut för att inte abstinensera för mycket :)

Bilden snodd då jag inte är någon estet vad gäller uppläggning utan det är smak och mängd som regerar är hemma i hernströmska hemmet ! ;)

lingon

phhhhhhhhhhhu

image57

Motvind, snålblåst och helt ur form men - - - Vilja av stål !!! Vill ju förihundragubbar inte komma sist på varvet så nu är det motvindsträning som gäller !!

Milen på måttliga 50minuter men det var rejäl motvind första fem :)

Nu ska det pysslas med ull, lagas mat, duschas och bara slöas !!!

Lite nöjd är jag att jag gav emj ut och det är enbart Min frus förtjänst och även Farshads !

/Tjingelingon latmaskisar som mej

määääääh määääääh

image53

Två av tre flaskuppfödda lambisar som mamman inte ville ha med att göra. Livet är grymt ibland men de klarar sig utan mammsen med lite kärlek och nappning och lite tvättning.

image54

Mättimättis, var tredje timme är det nappning

image55

Om man håller dem under rumpan så är det helt stilla och rätt så gosiga :)

image56

Määäh, vill ha en - - - Bara en :)

Nu skall det tvättas ull !

God eftermiddag på er mina trogna lusläsare - - hihi

Yes I wanna have :)

image52

brrr - - -  efter en timmes frysande i stallet och en rejält varm dusch var det underställ på och iväg till Motala för att kika på bil! Snön yrde kring oss och vad kan väl vara bättre än att börja dagen på detta sätt :) Väl framme och lite klämmandes, konfigurerande och provåkande blev iallafall jag frälst i bilen och tillbehöret panoramaglastak som går att öppna över framstolarna :) Ett riktigt måste för en soldyrkare som jag - - - haha

Understället var väl kanske lite väl mycket då de faktiskt hade värme på VW i Motala - - -
Väl hemma tilltog busvädret och på vårat lokala mathak ICA i Vikingstad dök ett par kända oväntade ansikten upp, riktigt kul att träffas i verkligheten och hoppas att jag inte var allför Linköpingsaktig  - - - Kul att ses iallafall !

Har eller försöker sluta mitt långvariga missbruk av ... (läs punkter) och ersätter det under tiden med - - -  (läs streck)

Jag fick en skön kommentar på min humor av en engelsman på jobbet i fredags, "You are so pre-millenium" och det såg jag som ett mogenhetstecken : )  ... (läs punkt punkt punkt) är pre-millenium och uttjatat sedan länge för min del så nu blir det - - - (läs streck streck streck) som abstinensminskare påväg mot bättre skriftspråk från mej !

Snö som f-n, inget Sydafrika på minst två veckor så det får bli bastu, solarie och iallafall en Porkupine Ridge 2006 merlot från Sydafrika som tröst för en klen värmetörstande vinklande Vikingstadsbo som underbara älskade jag ;).

Tjingelingon


ps... Dieselvänner ska sökas för gemensam tank !!!

Värmen, komsikomsikomsi, färgerna, komsikomsikomsi

image50

image51




Hello hello
I've got what you're
searching for
Hello hello
Can't you see me
Hello hello
Everybody's looking
for a crazy heart
Can't you see me, I'm here
Beside you

/Kristian, frysandes på slätten

Maaat :)

image49

mmmmmums vad jag gillar mat !!! Här från Florida, och en helt underbar restaurang !!!

/Mums på er !!

RSS 2.0