tre gringos

image48

wasabi & sesame, mango curry och pasta basilico gör mej numera sällskap i köket ;)

Ha en skön natt på er :)

And I like it !!!

demo

http://www.despair.com/ har hur mycket sköna prylar som helst !!!

Må bäst :)

/K

Fasiken vad bra jag är :)

image45
SÅDAN ÄR DU:

Du är mycket intresserad av, vad som pågår i din omgivning. Du gillar att prata med andra (nästan oberoende om vad det handlar om) och att vara med, där "det sker".

Du flyter med strömmen och tar beslut i sista stund - ibland låter du t.o.m. andra personer fatta dina beslut åt dig. Du är en mycket flexibel person, som trivs med fria ramar och lösa avtal.

Du fokuserar på "the big picture" och tycker om att teoretisera över VARFÖR saker fungerar som de gör (medan du inte bekymrar dig så mycket om detaljerna). Du är en kreativ person, som gillar att experimentera.

Du lever dig gärna in i andra människors situation och är snabb att stötta andra om de har behov för det. Du värdesätter känslosamhet och tar ofta beslut utifrån dina personliga värderingar



jahopp jag är visst en sådandär abstrakt j-v   (Barn kan förekomma bland läsare då mina barn vill visa katten därav det mjuka språket, sedan är ju svärmor här och gluttar liksom morsan så allt personligt tyckande, svordomar, och annat föräldrabarnförbjudet återfinns här http://www.tittaintehärdinnötfördetfunkarinteiallafall.nu/)

Tills dess gör ditt test på

http://www.zapera.com/survey/demo/personality/

Lev bäst... ps...

Ja tvoi sluga

image44

Ja tvoi sluga
ja tvoi Rabotnik

Ett par serpentinbågar i galopp, skritt galopp skritt galopp, aretstrav kan få vemsomhelst på lite kraftwerkhumör :) Underbart att få rida och Rappestadstallet med dess hästar är bara så grymt bra !

Idag den mjukridna SATCHMO !

Ridning är förjävla tufft för kroppen och riktigt grymt bra träning för transparenta muskler, dvs sådana som finns men inte syns :)
 
Rappestad Ridklubb

/nattinatti... imorrn blir det hjulbent gång och löppasset lär bli seeegt...

Tindra

image37

image38

image43

Svårt att låta bli att visa upp den nya familjemedlemmen... Om en evighet (fem veckor) är det dags för henne att flytta in hos oss :)

Nahe... får ge mej ut på lite vinterlandskapsfoto för att inte tjata ihjäl mina sju bloggläsare om hur goosig våran lilla tyresötjej är ;)

gosigosigooooosi

image34

image41

image42

image35

image40

Jag är kär !

image33

Vad annat kan man bli ?

Tindra känns som ett namn som passar :) 

Moonlight

image32


MIKE OLDFIELD

"Moonlight Shadow"

The last that ever she saw him,
Carried away by a moonlight shadow.
He passed on worried and warning,
Carried away by a moonlight shadow.
Lost in a river that Saturday night,
Far away on the other side.
He was caught in the middle of a desperate fight
And she couldn't find how to push through.

The trees that whisper in the evening,
Carried away by a moonlight shadow.
Sing a song of sorrow and grieving,
Carried away by a moonlight shadow.
All she saw was a silhouette of a gun,
Far away on the other side.
He was shot six times by a man on the run
And she couldn't find how to push through.

I stay, I pray
See you in heaven far away.
I stay, I pray
See you in heaven one day.

Four a.m. in the morning,
Carried away by a moonlight shadow.
I watched your vision forming,
Carried away by a moonlight shadow.
Stars move slowly in a silvery night,
Far away on the other side.
Will you come to talk to me this night,
But she couldn't find how to push through.

Far away on the other side.

Caught in the middle of a hundred and five.
The night was heavy and the air was alive,
But she couldn't find how to push through.

Carried away by a moonlight shadow.
Carried away by a moonlight shadow.
Far away on the other side.
But she couldn't find how to push through.



Nästanfullmånen får mej att tänka på denna underbara sång med mike oldfield !

Gååååshuuud :)


Motljus/medljus

image31

Hursom så gillar jag s/v och jag gillar motljus !

Jag har dock svårt att hitta mina lägen. Här kommer ett läge jag är rätt nöjd med faktiskt !

Kram på er alla mina sju läsare och en extra kram till dej som gjort starten på min dag fantastiskt bra !!!

Vad ett litet brev med omtanke kan göra susen :)

/K

När tiden bara står still

image30

Ibland står tiden bara still, allt funkar och livet känns ljust och fluffigt. Jag tror att det blir en sådan dag idag. Lite jobbande, lite springande och lite kärlek och god mat och en skön sömn! Det känns som om det är så det ska bli idag! Puss min älskade bankfixare jag lääääängtar !

Smoked Visitor

image29


http://www.engrish.com/

Jag kan inte rå för det men jag är på ironiskrattarhumör känner jag... Bra musik och ett gott skratt förlänger livet och lite leende har ju knappast skadat annat än skrattrynkisarna :)

Det snurrar i min skalle

 



Jag har normalt svårt för svensk sång men här gör jag verkligen ett undantag !!!

Underbar musik, underbar video (grammisvinnare) och grym text !!!



FAMILJEN   Det - snurrar - i - min - skalle  (http://www.detsnurrariminskalle.com/)


Jag
gjorde upp en eld för dig
och nu brinner hela skogen
Nu
Vet jag vad du kommer att säg
och det känns som första gången
Kom
Vi visar dom att det är vi
men det visste alla redan
Ut
springer du iväg med mig
jag hörde hur dom sjunger

- Break -

Som
att allting redan var bestämt
som att jorden går runt solen
Vem
hade kunnat ta min plats
han finns ju bara inte
Dom
pratar om något underbart
jag är där och kan berätta
Stort
större än jag någonsin trott
det snurrar i min skalle

Jag
gjorde upp en eld för dig
och nu brinner hela skogen
Nu
Vet jag vad du kommer o säg
och det känns som första gången
Kom
Vi visar dom att det är vi
men det visste alla redan
Ut
springer du iväg med mig
jag hörde hur dom sjunger

jag hörde hur dom sjunger
jag hörde hur dom sjunger
hörde hur dom sjunger
hörde hur dom sjunger

hörde hur dom sjunger
hörde hur dom sjunger

hörde hur dom sjunger
hörde hur dom sjunger

hörde hur dom sjunger

Börjar veckan med lite leende

alltid leendeframkallande !!!
 


Virushotet som bara är så jävla bra :)

Virus Alert !!!!!!!!!!!!!!

If you receive an e-mail with a subject of Badtimes, delete it immediately WITHOUT READING IT. This is the most DANGEROUS e-mail virus ever.

It will rewrite your hard drive and scramble any disks that are even close to your computer. It will recalibrate your freezer's coolness setting so all your ice cream melts. It will demagnetize the strips on all your credit cards, screw up the tracking on your VCR, and use subspace field harmonics to render any CDs you try to play unreadable.

It will give your ex-boy/girlfriend/ex-husband/wife your new phone number. It will mix antifreeze into your fishtank. It will drink all your beer and leave its socks out on the coffee table when company comes over. It will put a kitten in the back pocket of your good suit and hide your car keys when you are late for work.

Badtimes will make you fall in love with a penguin. It will give you nightmares about circus midgets. It will pour sugar in your gas tank and shave off both your eyebrows while dating your current boy/girlfriend behind your back and billing the dinner and hotel room to your Visa card.

It moves your car randomly around parking lots so you can't find it. It will tease your dog. It will leave strange messages on your boss's voicemail in your voice. It is insidious and subtle. It is dangerous and terrifying to behold. It is also a rather interesting shade of mauve.

Badtimes will give you Dutch Elm disease. It will leave the toilet seat up. It will make a batch of methamphetamine in your bathtub and leave bacon cooking on the stove while it goes out to chase high school kids with your snowblower.

These are just a few of the signs. Be very, very afraid!


Dagens skrattrynkeskratt

Tack för den här !!! Ett skratt förlänger livet och sådant här gär mej på riktigt skratthumör :)

 http://yeoldebloginn.blogspot.com/2005/02/ngra-msn-symboler-och-vad-de-betyder.html

Pour Some Sugar On Me

image28

Blir lite danssugen när jag dj:ar lite på datorn ;)

Pour Some Sugar On Me, Pump Up the Volume, the_way_i_are_(timbaland_vs_nephew)_(feat_keri_hilson_and_d.o.e.), Cobrastyle_feat._Mad_Cobra, gimme_more_(oakenfold_remix)


typ :)


GBG tomorrow !

Südafrikat here I come

image27

Den 2:feb bär det av till Sydafrika för en veckas arbete. Resan ner via norrköping, Köpendanmark, London och Johannesburg och tar från från 12:00 - 07:00

Äntligen lite värme för en frusen slättbo :)

mjaaaaauuuuiii

image26
foto: http://www.anette.bergman.marykay.se/

Denna lilla tös blir om allt går som det ska Siris och våran lilla kelegris om sådär sex-sju outhärdliga veckor... mjaaaaaouuuu....

Namnförslag med i och e i mottages...

Nattinatti

image25

so what´s the secret ?

Jobbellijobbet

image23

image24



Passade på att rasta kameran och mej själv på jobbet lite idag :) Det tar en stund innan man hittar det man söker...hihi

/K

Resnojjan börjar

image22

Även om det är ett tag tills jag reser söderöver så börjar nojjan och tankarna redan leta sig fram...

Jag har två riktigt besvärliga nojjor

1. Packa resvädkan, bara hatar packa och gör det gärna med stor frustration timmarna innan avfärd... ogillar packandet och packar alltid för mycket för att sedan dumpa allt som inte behövs :)

2. Var är passetnojjan... Jag vet ju att det är giltigt i tio år till, ligger på samma ställe ... men iallafall :)

Jag har inga problem att resa ensam, skumpigt flyg, taskigt väder eller länge eller sttruliga byten, förseningar men ... dessa två saker är skitjobbiga :)

Vecka 6,7 eller 8 bär det förhoppningsvis av till Sydafrika och en liten ort i norra delen av landet


/Kristian

I like it hot !!!

image20

Lite het mat... huuuuuuuuungrig... och på ..... jobbet.. mat mat mat :)



Relax

image19

Måndagar är bra härliga :)

Alla ni mina fem läsare önskar jag en superväl måndag

/Tjingon

Sunshine :)

image18

Nice lovely Sunny Sunday, Check !

Just love it :)

Ha en skön dag och njut av solen !!!

Ridning

aj oj hej...

Träääningsverk redan vid avsittning... Idag var det trångt i gruppen vi var hela två personer varav den ena ramlade av och fick utgå med pajad axel... inte mycket till fuskridning då man är ensam i gruppen men väl ett pass utan dess like... ajajajaj arbetstrav. ... ojoj galopp :)

Sepentinbågar och passadgalopp eller vad det hette...

linement here I am !!

mrrrrrrmrrrrrrmrrrrr

image17

And I like It !

/tjingon

Laddat möte

image16

Jag bara superälskar dubbla budskap...hihi , är det krutet som är det farliga?, blir man svart om fingrarna ?, fräter det ? eller är det helt enkelt fara för laddat möte...  och hur står det till med mekanismen är den ömtålig för beröring ;)

/lingon

Lansen

image15

Född flygtokig :) Här en gammal trotjänare i orginalmålning och flygskick...

Gången innan jag såg den gick den under beteckningen Ceasar 06 och tillhörde F16M

Flying high, high, like a bird in the sky :)

IR

image13

image14

Blev sugen på lite IR foto... dock helt fel tid på året ju...

IR åt frusna svenskar tack ;)

Like you quiet

image12

Siri gillar mera sova än en massa tjat...

Undrar om hon sörjer syrran Sara??? Det måste ju kännas konstigt att efter tolv år helt plötsligt var ensam drottning i huset utan revir bråk eller gosiga stunder med lillsyrran ?

hursom så kommer det nog ett nytt yrväder och sätter fart på sexkilos tanten snart ;)

lingon

Klippt var det här

Då har man kommit till point of no return... Helt plötsliget en dag så faller allt samman och det går bara inte att få till något som liknar frisyr... Akuttidbokning hos fillan och det blir frid och fröjd igen... varför kan man inte vara lite planerande och klippa sig innan man ser ut som en kasse krasse ?

Hursom... bildbevis kommer senare

Tjingelingon

Stockholm Marathon

image10

När man sprungit 15km är det bara 27Km kvar på ett marathonlopp...

Tankarna är många liksom träningspassen att klara av :)

Just nu är det mängd och längd som gäller och frammåt våren intervall och backe.

Jag är helt nybörjare på detta och tror att jag tränar lite för hårt...

Men jag har som målsättning 2008 !
- 5mil löpning i veckan
- milen under 40minuter
- Göteborgsvarvet under 1:50 timmar
- Stockholm Marathon under 4 timmar
- Höstmilen under 50 minuter (51:09 2007)

Nåväl... 2007 bjöd på en massa nya träningspass och Inline
med stavar var nog det jag gillade bäst liksom styrketräning (ser snyggt ut
men är jobbigt att dra runt på när man springer :)

Snittade 5 timmar träning i veckan under 2007 och toppade v29 med 19 !!!
timmars träning på en vecka...ooops

Varför göra något normalt när man kan överdriva...hihi


Just det... 31 Maj smäller det av för min första mara och jag kommer vara laddad
nervös och riktigt på, så förlåt mej om jag kommer tjata träning träning men
jag kan inte låta bli...

Här funbeat  reggar jag iallafall nästan all träning och den funkar även som sporre
för vardagsmotion, dessutom gratis och gratis är gott :)

tjingelingon

image11
(Vilket löpsteg... Målgång Höstmilen Åby 2007 51:09)

Älska slätten

image9

Snart kommer den varma vinden och smeker förbi ...

Ljusare tider

image8

Äntligen lite ljusare tider och jag gillar det verkligen !!!

Löpningen gå lite lättare, känner mej lättare och ser lite lättare på
saker och tingeling...

En bra tid helt enkelt :)


Ego ego ego

image5

Vet inte vilken jag är mest nöjd med men s/v funkar alltid för en rödgrön färgblind

Så var stollen ute igen

image3

Nuså ligger milen kring 50 och jag börjar känna optimism igen i löpningen... :)

Fick en hel studiedag vilken jag ägnade till att studera photoshop ..

hmf men en av de få fotona på mej själv jag kan stå ut med,
denna i lite frostig ton :)

tjingeling

Nuså...

Denna veckas träning blev en uppryckning !!

Fem mil på fyra träningspass och tider som droppar mot  höga femmor känns lovande...

har lovat mej själv att ge mej en bra förutsättning inför Stockholmsmaran. Dock är det en hel del kvar att jobba på och är lång ifrån den form jag hade innan höstens skada...

men men det ser ljust ut och snön hjälper till :)

tjingelingeling


RSS 2.0