Goa glada Göteborgsvarvet

image126

Äntligen, som jag hade väntat :)

På fredagen bar det iväg mot Göteborg och hotell Opalen för att insomna atmosfären i den Goa staden sydväst.

Lördag (tidigt i mina sinnen)

Hotellfrulle och här sparades inte på mättnadsgraden :)

Efter att ha slöat en bra stund begav vi oss med 8:an mot slottsskogen för att hämta ut nummerlappar och allt annat som man skulle ha :)

Efter ett ständigt av och påklädande bestämde jag mej för att långa tights och en långärmad passade bra i blåsten. Hittade en tysk polare som jag fick en hel del tips av och vi slog följe mot startgrupp 11. Startnummer 37643 innebär att eliten redan passerat mål och hunnit med första biran innan jag ens startat...

helt plötsligt var det bara minuter kvar till start och jag hade tagit mej längst fram i startgruppen och hade således 2999 bakom mej i min startgrupp...

Ta det lungt i början tänkte jag för mej själv och när starten gick var det som bortblåst att starta lungt... Första km gick på runt fyra minuter och efter fem km då insåg jag att i det hör tempot skulle jag komma runt på under 1:40 och det är för fort för mej och de förberedelser jag har haft så jag tog det lungt vid älvsborgsbron och saktade ner till 5:10 tempo.

Givetvis kom kramp i magen som ett brev på posten och sportdryck gjorde det ju inte lättare men men men... det var bara att bita ihop :)

Lindholmen rätt trist trång och varmt och sedan fick man bita ihop för att ta sig över den nästan 40m höga Götaälvsbron... från nordstan via avenyn och upp mot Götaplatsen var rena njutningen då det var supermycket folk, det gav lite exra energi som behövdes de sista tre km tillbaka mot slottsskogsvallen och jag tog nog ett par placeringar på den sista spurten ...hihi

Väl imål, kooooma och hunger

Mål: under 2:00:00
Tid: 1:50:51

Det ger mej iallafall chans att få starta längre fram nästa år och då ska det springas under 1:40

Nu väntar Stockholm marathon den 31maj och benen, kroppen, hjärnan säger lägg ner... men men... hur svårt kan det vara att springa ett varv till ;) 42km är ju inte sååå lååååååångt eller ;)

Mål: att klara, sekundärt mål 6minuter/km dvs 4:12


Kvällen firades i Lerum hos släkten med fantastisk mat och glatt sällskap (några lite seegare ;)


tack alla goa göteborgare som med outtröttlig energi hejade fram oss som sprang !

Kommentarer
Postat av: Jonna

Dåre *S*

2008-05-20 @ 06:23:54
URL: http://navygirl.blogg.se
Postat av: Jenny Carlsson

Jag är så grymt impad så du anar inte!!!

2008-05-20 @ 06:32:34
Postat av: satu

Bra jobbat!
:D

Du fixar lätt det till nästa år.. torr jag iaf :P

Ha en bra kväll.. ellerär det redan natt??

Kram

2008-05-20 @ 23:19:30
URL: http://knape.webblogg.se
Postat av: Philip

haha, du är ju fan galen :) men grattis du!

2008-05-21 @ 14:37:39
URL: http://www.plektrum.webb.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0