Nu är det nära

image98

Månen den lyser å stjärnorna dom glittrar så
när jag går ner för trottoaren
Jag har sökt hela veckan ut, och nu e veckan nästan slut
och jag har hittat alla svaren
Allting verkar så självklart, det finns ju bara lycka
Jag går in i den ändlösa glädjen ikväll

Glädjen den sprudlarå väggarna tycks jubla i min nattliga vandring
och jag är inte alls nervös och det som kändes meningslöst
har med en gång fått en handling
Att regnet strilar ner i gatan rör mig inte i ryggen
Jag går in i den ändlösa glädjen ikväll

Alla grubblerier och sorger som jag hade då
Dom e borta, dom e borta!
Tankar som jag tänkte då, avstånd som jag skulle gå
dom e korta, dom e korta!
Nu ska jag hitta dig jag letat efter hela mitt liv
Jag går in i den ändlösa glädjen ikväll

Men dagarna är långa och nätterna tar slut
Och när jag vaknar upp på morron då är allting som förut
På väg till jobet, fast försenad, går jag långsamt nedför gatan
Ooch alla hus i staden, dom står i min väg
Och alla stenarna på gatan verkar hata mina steg
Tänk om man vore långt, långt borta - långt, långt borta

Månen den lyser å stjärnorna dom glittrar så
när jag går ner för trottoaren
Jag har sökt hela veckan ut, och nu e veckan nästan slut
och jag har hittat alla svaren
Allting verkar så självklart, det finns ju bara lycka
Jag går in i den ändlösa glädjen ikväll


[ Lite ungdomsminnen från KSMB ]

Gnäll inte över att du är kräkmätt

Some people don´t have the same possibilities as others.

image94

Diepsloot is a township on the outskirts of Johannesburg with high unemployment and an extremely high HIV infection rate. There are between 16 - 40 burials per undertaker per week. Out of the pregnant women tested, about seven out of 10 are HIV positive. From the general side because we used to get them, out of 30 people a week, 25 are HIV positive."

That would mean that out of an estimated population of 135 000, as many as 80%, or more than 100 000 people, are potentially HIV positive.
It is also known as one of the most dangerous places in Johannesburg...

image95

The settlement is now home to about 150 000 people; many of them live in 3m-by-2m shacks assembled from scrap metal, wood, plastic and cardboard. Some families lack access to basic services such as running water, sewage and rubbish removal. Residents use paraffin stoves and coal for cooking, and candles for light. City officials estimate that half the population in the settlement is unemployed.

image96

image97

Hello Africa

image93

Bristen på internet de senaste två veckorna gör att det är svårt att komma igång med bloggandet igen. En liten bild från resan upp mot Makhado. Är det något man får uppleva i bilen så är det mil på mil raksträckor och helt platt runtomkring så det här var ett välkommet avbräck.

:) vilken vilde :)

image88
leklust

image89
Sleeping mode

image92
strutt-walking mode

Full fart och så lite sömn

image84

image85

image86

image87


åsså lite mat med :)

Herregud vilken fart som helt plötsligt övergår till djupsömn... Helt ofattbart att hon redan poserar och står still när man försöker fota :)

Äntligen hemma

image79

Nu är våran lilla Tindra äntligen hemma :)

Stora Siri har tagit konkurrensen riktigt bra och har bara morrat lite. Tindra går med svansen rätt upp och är rättså obekymmrad. Man blir trött av att vara förälder och att ha en missimjao som luktar en i ansikten när man sover :) men mysigt mysigt

Foto kommer varefter

Hon är så ofattbart söt så det finns ju knappt ;)

image83
mycket snarkizzzznarki

RSS 2.0