Stockholm Marathon

image10

När man sprungit 15km är det bara 27Km kvar på ett marathonlopp...

Tankarna är många liksom träningspassen att klara av :)

Just nu är det mängd och längd som gäller och frammåt våren intervall och backe.

Jag är helt nybörjare på detta och tror att jag tränar lite för hårt...

Men jag har som målsättning 2008 !
- 5mil löpning i veckan
- milen under 40minuter
- Göteborgsvarvet under 1:50 timmar
- Stockholm Marathon under 4 timmar
- Höstmilen under 50 minuter (51:09 2007)

Nåväl... 2007 bjöd på en massa nya träningspass och Inline
med stavar var nog det jag gillade bäst liksom styrketräning (ser snyggt ut
men är jobbigt att dra runt på när man springer :)

Snittade 5 timmar träning i veckan under 2007 och toppade v29 med 19 !!!
timmars träning på en vecka...ooops

Varför göra något normalt när man kan överdriva...hihi


Just det... 31 Maj smäller det av för min första mara och jag kommer vara laddad
nervös och riktigt på, så förlåt mej om jag kommer tjata träning träning men
jag kan inte låta bli...

Här funbeat  reggar jag iallafall nästan all träning och den funkar även som sporre
för vardagsmotion, dessutom gratis och gratis är gott :)

tjingelingon

image11
(Vilket löpsteg... Målgång Höstmilen Åby 2007 51:09)

Kommentarer
Postat av: Satu

Lycka till!
Tror du fixar det, du verkar ha god anda! Akta så du inte skadar dig bara :)
/S

2008-01-10 @ 14:19:37
URL: http://knape.webblogg.se
Postat av: Kristian

tackar ! Jag kan nog fokusera rätt bra men faran är nog att jag överdriver (vilket jag brukar ;)

/K

2008-01-10 @ 18:59:41
URL: http://kristian.webblogg.se
Postat av: Jonna

Tar du inte Göteborgsvarvet under 01.50 med den träningen så blir jag besviken.

Polaren satt och skröt på jobbet att han nog skulle klara det lätt att springa varvet under 2 tim....varpå chefen sa att dom sponsrade sina anställda. Så det var bara upp till bevis, han gick och köpte sig ett par löpdojor på coop för 200:- och satte igång att träna 3 v innan varvet.
Killen sprang på 01.58.59.... har jag sagt att jag tänker aldrig tävla med honom i något?!?! *S*

Lycka till med alla målen!

/J

2008-01-13 @ 11:04:43
URL: http://navygirl.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0