Life in Africa

Med blandade känslor är man här för tredje gången i år... Krasslig familj och lille missy som fick opereras nu när jag var borta gör det svårt att njuta av Kapstaden som  jag denna gång fick förmånen att resa till...

Hursom, efter två dagar i Centurion (mellan Johannesburg och Pretoria) bar det i fredags iväg till Kapstaden och ett mera fritt liv. Tänka sig, här kan man gå ut efter solens nedgång, springa, här finns taxi och här finns det havsnivå vilket känns skönt för en löpare som mej (johannesberg ligger på 12-1500m vilket känns:)
'
'Igår var det vinprovning för hela slanten och duktiga jag pressade i solnedgången 15km i löparpjucksen efter en dags pimplande i stellenboch.,Idag taffelberget (table mountain) och vi hade tur som fick åka upp... Sista turen upp gick 1030 pga blåst och dimma uppe på toppen 1065möh. Väl uppe frös även en nordbo som jag med vindjacka så vi gav oss ner med turen redan efter redan efter en timme (vilket var sista :)

Väl nere var det varmt och soligt så jag kännde för att vandra upp en bit på berget :) Mina svarta ecco lågskor begav sig uppemot 800m där vi avnjöt skön sol och svindlande vyer över Kapstaden och, lejonberget och Robben Island... Känns såhär i efterhand att lite dimma bara var bra eftersom vi aldrig gett oss upp annars

Ecco svarta lågskor funkar faktiskt finfint men mina lårmuskler skakade av utmattning efter det hårda passet så 7km löpning fick bli den uppomjukande avslutningen på dagens träning.
'
Sedan var det dags för min Syd Afrika special Sniglar i vitlök och 300Gr oxfile med lite rötjut

imorrn godahoppsudden och simonstown

ps1... solen  går motsols här vilket förvirrar massor

ps2. idag solnedgång och månuppgång samtidigt, helt underbart :)


må bäst

image107

Kommentarer
Postat av: satu

Låter underbart uttröttande :P

MEn nog om det! Va har hänt med KIssen?? Mår hon bra nu??? Vad var det för dfel?

Njut av sydafrika.. hr i linköping är det shortsväder idag :D Helt fantastiskt varmt o skönt!

Kram

2008-04-21 @ 10:59:40
URL: http://knape.webblogg.se
Postat av: Jonna

Värmen här hemma är inte heller fy skam,äääntligen börjar det bli vår på riktigt!!!Och snart sommar....!!

Coolt med sol och mån samtidigt!

Idag blir det premiär på Bosses Glassbar,nu är det VÅR!

/J

2008-04-22 @ 09:23:44
URL: http://navygirl.blogg.se
Postat av: Philip

tycker den där oxfilén med sniglar lät spännande :D härlig vår för dig du! men nu borde du vara hemma för det är ju underbart väder!

2008-04-25 @ 12:20:02
URL: http://www.plektrum.webb.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0